BitBox firmy BitFlow
Projektanci systemów wizyjnych, w których wykorzystywanych jest wiele urządzeń wejścia/wyjścia (I/O) mają za zadanie znaleźć tanie oraz niezawodne rozwiązanie pozwalające na ciągłą kontrolę wielu urządzeń takich jak: oświetlenia strobowanego, cewki indukcyjnej, siłowników. W dodatku konieczna jest rejestracja danych wejściowych z urządzeń (np. z fotodetektorów, wyzwalaczy). Do tej pory odpowiedzią na takie wymagania był zakup karty I/O, jednak wiązało się to z dodatkowymi kosztami, oprogramowaniem, złożonością systemu oraz wykorzystaniem slota PC.
Aby sprostać wymaganiom stawianym przed takimi aplikacjami, firma BitFlow zaprojektowała rewolucyjny I/O box – BitFlow BitBox. Zapewnia on oszałamiającą liczbę 36 wejść i 36 wyjść w kompaktowej obudowie DIN-rail, która wspiera interfejsy TTL, LVDS, otwarty kolektor, optoizolowany oraz sygnałowanie 24V. Niezwykle prosty we wdrożeniu do systemu BitBox kontrolowany jest całkowicie przez frame grabber BitFlow, wykorzystując to samo API oraz sterownik. W rezultacie możliwa jest redukcja kosztów przy jednoczesnym ograniczeniu zajmowanej przestrzeni i uproszczeniu systemu. Opracowane rozwiązanie dodatkowo izoluje wysokonapięciowe sygnały generowane przez PC, co chroni urządzenia przed utratą danych, problemami z obrazem wideo oraz losowymi problemami sieciowymi.
Tradycyjne karty I/O umieszczają nadajniki oraz odbiorniki na płycie głównej PC, co wymaga fizycznego połączenia pomiędzy urządzeniami a komputerem. Dzięki BitBox wszystkie nadajniki i odbiorniki zlokalizowane są tuż przy urządzeniach. Mały i poręczny kabel 15 żyłowy łączy BitBox z frame grabberem. Maksymalna długość kabla wynosi 10 metrów, zapewniając maksymalną elastyczność w pozycjonowaniu urządzeń wewnątrz systemu.
BitBox został zaprojektowaniu z myślą o maksymalnej elastyczności w projektowaniu systemów wizyjnych. Przykładowo, sygnały wyjściowe mogą być przekierowane statycznie za pomocą oprogramowania lub plików konfiguracyjnych, bądź dynamicznie za pomocą wewnętrznie generowanego sygnału frame grabbera. Podobnie sygnały wejściowe mogą być wprowadzone do różnej ilości bloków w frame grabberze