Produkty
Artykuły
Avicon

Nowa kamera Basler Blaze 3D oficjalnie zaprezentowana

Nowa wersja popularnej kamery 3D od firmy Basler została ofcjalnie zapowiedziana. Basler Blaze to podobnie jak poprzerdnik, kamera wykorzytująca zasadę Time-of-Flight, która dzięki najnowszej technologii DepthSense™ od Sony, daje jeszcze dokładniejsze wyniki w pomiarach 3D. 

Dzięki diodzie laserowej VCSEL operującej w świetle 940nm, kamera Blaze jest przystosowana do pracy w warunkach oświetlenia dziennego. Kamera dostarcza obraz w postaci chmury punktów 3D oraz mapy intensywności 2D w czasie rzeczywistym, redukując zapotrzebowanie na moc CPU. Akwizycja obrazu odbywa się z maksymalną prędkością 30kl./s, w rozdzielczości VGA.

Zintegrowany czujnik Sony DepthSense ™ IMX556PLR-C z pikselami CAPD (Current Assisted Photonic Demodulator) oraz matryca Back-Illuminated CMOS umożliwiają znacznie dokładniejsze skanowanie światła odbitego. Dzięki temu kamera Basler Blaze, niezależnie od światła, pozwala na przeprowadzanie pomiarów 3D z dokładnością do pojedynczych milimetrów, w zakresie nawet do 10 metrów. 

Dzięki zintegrowanemu obiektywowi i niewidocznemu podczerwonemu oświetleniu nowa kamera jest bardzo kompaktowym rozwiązaniem. Blaze posiada klasę odporności IP67, a dodatkowo niska masa i brak ruchomych elementów sprawiają, że idealnie nadaje się do montażu na ramieniu robota. Interfejs Gigabit Ethernet ułatwia integrację i umożliwia bezproblemowe wykorzystywanie w systemach wielokamerowych, bez powodowania wzajemnych zakłóceń.

Technologia Time-of-Flight polega na pomiarze czasu jaki zajmuje wiązce światła pokonanie dystansu pomiędzy kamerą a obiektem i z powrotem. Im ten czas jest dłuższy tym ta odległość jest większa. Dzięki modulacji wiązki światła, sensor jest w stanie precyzyjnie wyselekcjonować szukaną falę oraz określić czas, jaki zajęło jej pokonanie mierzonej odległości.

Typowe zastosowania kamery ToF obejmują automatykę przemysłową, logistykę, medycynę oraz inne zastosowania z dziedziny „Smart Factory”. Dzięki kompaktowej budowie, jest bardziej wytrzymały i mniej podatny na błędy w aplikacjach takich jak wymiarowanie ładunków, paletyzacja czy w autonomicznych pojazdach.

Pierwsze egzemplarze testowe zaplanowane są na wrzesień 2019, seryjna produkcja wystartuje pod koniec 2019 roku.

basler-blaze

[bafg id=”50659″]